پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

سفیر جنوب:مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری وزهکشی استان بوشهر با اعلام خبرفوق افزود: با توجه به پایان برداشت محصول نخیلات شبکه آب پخش ، آبیاری نخیلات در دوره پس از برداشت محصول بسیار حائز اهمیت است.

 


 

وی با اشاره به تامین آب اراضی نخیلات آب‌‌پخش دشتستان از سد رئیسعلی دلواری خاطر نشان کرد: بر این اساس با هماهنگی شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر آب از سد رئیسعلی دلواری برای مشروب کردن نخیلات آب‌پخش از طریق شبکه آبیاری رهــاسازی می‌شود و از امروز 23 مهرماه آبیاری پس از برداشت محصول نخیلات آغاز می‌شود.

سید مهدی موسوی گفت : میزان آب اختصاص یافته به این دوره از آبیاری نخیلات شبکه آبپخش 43میلیون متر مکعب  است .

 

این مقام مسئول تصریح کرد : با تلاش شبانه روزی ماموران توزیع آب شبکه آبپخش آبیاری نخیلات از 23 مهر ماه با دبی 4متر مکعب از ادامه دوره آبیاری گذشته آغاز می‌شود و طی 72ساعت آینده دبی آب دوبرابر وتا 8000لیتر در ثانیه نیز افزایش می یابد. .

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد : برای آبیاری نخیلات شبکه آبپخش، مصرف بهینه آب و کوتاه تر شدن دوره آبیاری، همکاری و مشارکت کشاورزان یک نیاز ضروری است .

 

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با توجه به اهمیت این دوره از آبیاری نخیلات از باغداران خواست تا ضمن صرفه جویی در مصرف آب با پرداخت به موقع آب بهاء و پرهیز از هر گونه اختلال در نظم آبیاری نخیلات ، ماموران توزیع آب این شرکت را یاری کنند.

وی تاکید کرد: کشاورزان در راستای اجرای تقویم آبیاری براساس برنامه زمان بندی با واحد توزیع آب اداره آبیاری آب پخش همکاری کنند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی