پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

رئیس جهاد کشاورزی آب پخش گفت:جمعیت میلیاردی ملخ های صحرایی از امارات و عربستان به سمت جنوب کشور مهاجرت کرده اند و اگر بدرستی با آنها مقابله نشود تا 5 سال مهمان ما خواهند بود.

Image result for ‫شفیعی جهاد کشاورزی آب پخش‬‎

به گزارش سفیر جنوب؛مهندس محمد اسماعیل شفیعی در نشست شورای اداری بخش آب پخش اظهار داشت:جمعیت میلیاردی ملخ های صحرایی از امارات و عربستان به سمت جنوب کشور مهاجرت کرده اند و اگر بدرستی با آنها مقابله نشود تا 5 سال مهمان ما خواهند بود.

شفیعی افزود:مجموعه جهاد کشاورزی برای مقابله با این بحران بسیج شده اند و باید مجموعه دستگاه های اجرایی و مردم دست به دست هم دهند تا این آفت،ریشه کن شود.

وی تصریح کرد:ملخ صحرایی بدترین آفت برای مزارع کشاورزی است و همه چیز خور است و به قولی مزارع را نابود می کند و باید تا دیر نشده همه کشاورزان همکاری مجدانه نمایند.

شفیعی خاطرنشان کرد:هر ملخ 180 تا 200 تخم می گذارد و اگر مبارزه اصولی صورت نگیرد،جمعیت آنها افزایش خواهد یافت و نخیلات را با تهدید جدی مواجه خواهد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی آب پخش بیان داشت:از 16 اردیبهشت ماه،مبارزه را آغاز کرده ایم و به صورت زمینی و هوایی سمپاشی کرده ایم و انشالله با جدیت ادامه خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد:ملخ بالغ می تواند روزانه 200 کیلومتر پرواز کند و 2 گرم غذا بخورد و بهترین راه مبارزه با آن،سمپاشی هوایی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی