پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

در حالی که انتظار می رود از همه ظرفیت ها برای جلوگیری از انحلال شورا استفاده شود اما در نشست شورای شهر آبپخش اتفاقاتی رخ داد که در شان این شهر و مردم آن نبود و  انگار هیئت رئیسه شورا دنبال قطعیت انحلال شوراست.

Image result for ‫گزارش‬‎

به گزارش سفیر جنوب؛ بدنبال عدم تصویب بودجه شهرداری آبپخش در موعد مقرر توسط شورای شهر، هیئت حل اختلاف استان بوشهر رای با بررسی مستندات، رای به انحلال شورای شهر آبپخش داد.

از آن تاریخ حدود دو هفته می گذرد و در این مدت، هیئت رئیسه شورا بجای اینکه دنبال حل اختلافات و جلوگیری از انحلال شورا باشد، خود آتش بیار معرکه شده و آتش اختلافات را با اقداماتی نامناسب شعله ورتر می کند.

پس از انحلال شورا، با تاکیدات سرپرست  فرمانداری و تلاشهای امام جمعه  آبپخش و بخشدار  مبنی بر جلوگیری از قطعی شدن انحلال شورا، نشستی در فرمانداری دشتستان تشکیل شد و ماحصل این نشست، بررسی مجدد و تصویب بودجه پیشنهادی شهرداری بود که مورد قبول واقع شد.

رئیس شورای شهر دعوتنامه زد و در روز 30 اردیبهشت ماه، نشستی با حضور امام جمعه، بخشدار، شهردار و اعضای شورای شهر و کارشناسان شهرداری در سالن اجتماعات شهرداری واقع در پارک گردشگری خلیج فارس برگزار شد.

در این جلسه قرار بود بودجه پیشنهادی شهرداری توسط کارشناسان شهرداری و شهردار ارائه شود و پس از بررسی و اعلام نظرات، شورای شهر آن را تصویب نماید.

ولی هیئت رئیسه شورا بر خلاف قانون، مواضع قبلی خود را تکرار کرده و هیچ نشانی از بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری نبود.

متاسفانه در این نشست،  اتفاقاتی  از طرف هیئت رئیسه شورا  افتاد که می توان از آن به عنوان یکی از سیاه ترین روزهای شورای شهر آبپخش نام برد.

در حالی که انتظار می رود از همه ظرفیت ها برای جلوگیری از انحلال شورا استفاده شود اما در نشست شورای شهر آبپخش اتفاقاتی رخ داد که در شان این شهر و مردم آن نبود و  انگار هیئت رئیسه شورا دنبال قطعیت انحلال شوراست.

طبق شنیده ها،هتاکی های زشت و ناپسند از سوی رئیس و عضو هیئت رئیسه شورا به بانوی شهردار پیش روی امام جمعه و بخشدار و کارشناسان شهرداری و اعضای شورای شهر ، بسیار دور از انتظار بود و تعجب همگان را برانگیخت و این موضوع باعث ناراحتی شهردار و پاسخ وی به رئیس شورا شد.

هیئت رئیسه شورا نیز سعی در وارونه جلوه دادن موضوع کردند و گفتند که خانم شهردار زونکنی را به سمت بخشدار پرتاب کرده در صورتی که این موضوع کذب محض است.

آنچه مسلم است و مراجع ذیصلاح نیز طبق آن تصمیم به انحلال شورا گرفته اند اقدامات قانونی شهرداری آبپخش است که در تمام موارد بودجه پیشنهادی و مکاتبات و نامه نگاری ها، قانون را رعایت کرده است.

اتفاقات ناگوار نشست روز 30 اردیبهشت ماه، صدای امام جمعه آبپخش را نیز درآورد.

حجت الاسلام رضایی در خطبه نماز جمعه 3 خرداد 98 با اشاره به وقایع ناگوار نشست شورای شهر ابراز داشت:پس از رای هیئت حل اختلاف استان مبنی بر انحلال شورای شهر ، اینجانب و بخشدار از آنجایی که این موضوع را به نفع مردم نمی دانستیم اقداماتی انجام دادیم 

امام جمعه آبپخش افزود: با همراهی شورای شهر به شهر بوشهر رفتیم ولی چون هماهنگی لازم صورت نگرفته بود نتوانستیم استاندار را ببینیم چون در مسافرت بودند.

وی بیان داشت: پس از آن از طریق بخشدار به فرماندار  پیشنهاد تشکیل نشستی پیرامون حل این موضوع را دادیم که با موافقت وی ، نشستی در محل فرمانداری با حضور اعضای شورا، شهردار و اینجانب برگزار و ماحصل این نشست، بررسی مجدد بودجه پیشنهادی شهرداری و تصویب آن با تعامل طرفین شد که مورد پذیرش قرار گرفت.

خطیب جمعه آبپخش ابراز داشت:دوشنبه 30 اردیبهشت ماه ساعت 17 نشستی در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد که اینجانب و بخشدار  هم میهمان جلسه بودیم.

حجت الاسلام رضایی افزود: با عرض تاسف هنوز 10 دقیقه از جلسه نگذشته بود که نزاعی در گرفت و جلسه متشنج گردید و نه تنها مشکلی حل نشد بلکه بر کدورت ها نیز افزوده شد.

امام جمعه آبپخش تصریح کرد: اتفاقاتی از سوی شورای شهر در این نشست افتاد که در شان مردم آبپخش نبود و لازم است این را عرض کنم که خادمان مردم در جایی که لازم است برای نفع مردم کوتاه بیایند باید این کار را بکنند.

این مطالب را از آنجا خدمت شما مردم عرض کردم تا خدای ناکرده ما را متهم به بی تفاوتی در قبال انحلال شورا نکنید و بدانید که ما تلاش خود را کردیم و امیدوارم هر چه خیر و صلاح مردم است پیش بیاید


شواهد و قراین نشان می‌دهد که هیات رییسه شورا دنبال انحلال قطعی این شورا است. این افراد که صدها وعده عمل‌نشده در برابر مردم دارند، انحلال را مهمترین راهکار برای پاسخگویی به افکار عمومی می‌دانند و گرنه چنین رفتاری را نشان نمی‌دادند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی