پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

موزه مردم شناسی و اقامتگاه بوم گردی محتشم آب پخش با حضور مردم و مسئولین افتتاح شد.

به گزارش سفیر جنوب؛شامگاه یک شنبه،موزه مردم شناسی و اقامتگاه بوم گردی محتشم با حضور مردم و مسئولان در شهر آب پخش افتتاح شد.

دکتر عبدالله رضایی از اساتید برجسته ادبیات عامیانه استان بوشهر در این مراسم با اشاره اهمیت پرداختن به پیشینیان اظهار داشت:توجه به رسومات گذشتگان و برجسته کردن آنها برای آشنایی با آئین ها و فرهنگ پیشینیان سبب آشنایی نسل جوان با تاریخ گذشته می شود.

وی افزود:متاسفانه آنگونه که شایسته است به فرهنگ های بومی و محلی توجه نشده و جا دارد مسئولان ذیربط نسبت به این مهم اهتمام لازم را داشته باشند.

شهردار آب پخش نیز در این مراسم ابراز داشت:شهر آب پخش با دارا بودن پتانسیل های زیاد در زمینه گردشگری و بوم گردی،می تواند به یکی از قطب های توریستی استان بوشهر به معنای واقعی قرار گیرد.

مهندس اعظم صمصامی افزود:در گذشته اقدام قابل توجهی برای توسعه صنعت گردشگری در شهر آب پخش انجام نشده و نیاز به اقدامات اساسی در زمینه بوم گردی و گردشگری احساس می شود.

وی بیان داشت:تلاش ما در شهرداری آب پخش توسعه مبلمان شهری با اولویت نمادهای بومی و محلی شهر است و در این زمینه اقداماتی صورت گرفته و انشالله برنامه های دیگری نیز انجام خواهد شد.

مهندس صمصامی با تقدیر از اقدام مدیر موزه مردم شناسی محتشم ابراز داشت:این اقدام مبارک را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که با حمایت های لازم از این اقدام،زمینه توسعه بیشتر این فضاها در شهر فراهم شود.

مشاور امور جوانان فرماندار دشتستان نیز در این آئین ابراز داشت:گردشگری،جزو سه دسته برتر درآمدزایی در جهان مطرح است و باید تلاش شود این صنعت،در شهرستان دشتستان نیز پویا شود.

دکتر محمد آقایان حسینی افزود:تلاشهایی در سطح شهرستان صورت گرفته ولی کافی نیست و باید با بسیج امکانات و حمایت از سرمایه گزاران در بخش گردشگری،به رونق این صنعت کمک کنیم.

وی از ابوذر محتشمی،مدیر موزه مردم شناسی و اقامتگاه بوم گردی محتشم آب پخش قدردانی کرد.

لازم به ذکر است آدرس موزه مردم شناسی و اقامتگاه بوم گردی محتشم،شهر آب پخش-خیابان ناصرخسرو-کوچه مدرسه علامه طباطبایی می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی