پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

روایت کوهنورد دشتستانی که ناجی یک زن بیمار شد+عکس

چهارشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۰۱ ق.ظ


سفیر جنوب:صبح جمعه دوم فروردین‌ماه حدود ساعت ۱۱ صبح، "دکتر حسن عباسی عطیبه" که به همراه خانواده‌اش و برای تفریح به ارتفاعات بوم بلند رفته بود در راه برگشت با زن ۵۲ ساله‌ای روبرو شد که به دلیل اینکه فشارخون و تمام علائم حیاتی وی به پایین‌ترین حد خود رسیده در آن مکان زمین‌گیر شده بود. 





پسر این زن که پرستار هم بود او را همراهی می‌کرد اما نتوانسته بود برای مادرش کاری انجام دهد چون قلب، نبض و فشارخون زن خیلی ضعیف بوده است.
وقتی دکتر عباسی به همراه خانواده‌اش سر می‌رسند، عملیات احیا قلبی را برای بیمار آغاز کرده و در حدود نیم ساعت احیا را انجام می‌دهد و علائم حیاتی و قلب بیمار برمی‌گردد، اما فشارخون همچنان پایین بوده، به حالت عادی برنگشته و به همین دلیل مصدوم توانایی راه رفتن نداشته است.
تمام این اتفاقات در قسمتی از ارتفاعات بام بلند دشتستان به نام غار گوریک رخ‌داده و با توجه به اینکه امکان حرکت بیمار وجود نداشته و آنتن دهی موبایل نیز مقدور نبوده بنابراین زن بیمار را بر روی یک پتوی مسافرتی حمل و به مسیری که موبایل آنتن می‌داده انتقال می‌دهند.
سپس با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ شهرستان دشتستان تماس گرفته و از وضعیت وخیم این بیمار خبر می‌دهند، به دلیل استقرار کمپ سلامت اورژانس ۱۱۵ در روستای ننیزک در نزدیکی منطقه مذکور، در اولین فرصت در محل حاضر می‌شوند.
 آمبولانس اورژانس تا آنجایی که عبور ماشین ممکن بوده حرکت و پس‌ازآن نیروهای امدادی ادامه مسیر را به دلیل صعب‌العبور بودن پیاده طی می‌کنند.
در این فاصله نیروهای آتش‌نشانی نیز در محل حضور یافته و نیروهای اورژانس با برانکارد سر رسیده و بیمار را به آمبولانس منتقل می‌کنند، پس از انتقال بیمار به آمبولانس اقدامات اولیه پزشکی را انجام داده ( تزریق سرم) و پس‌ازآن بیمار را به کمپ منتقل می‌کنند، درحالی‌که فشارخون بیمار همچنان بسیار پایین بوده و در نهایت بیمار به بیمارستان منتقل می‌شود.
پس از انتقال مصدوم به بیمارستان، دکتر عباسی نیز سوار اتومبیل خود می‌شود تا محل را ترک کنند اما بااحساس درد و سوزش در قفسه سینه متوقف می‌شود، دکتر حسن عباسی عطیبه خود اینگونه ماجرا را روایت می‌کند که هنگام سوار شدن به ماشین احساس سوزش و درد در قفسه سینه و همچنین تعریق شدید داشته و به دلیل بروز علائم سکته قلبی به بیمارستان مراجعه می‌کند. 
دکتر محمودی پزشک اورژانس بیمارستان شهید گنجی سریعاً اقدامات احیا را انجام داده و پس از تزریق دارو او را به بخش سی‌سی‌یو انتقال می‌دهند، سپس دکتر عباسی به بیمارستان قلب بوشهر اعزام‌شده و آنجا تشخیص می‌دهند که سه تا از رگ‌های قلب ایشان دچار گرفتگی بوده و عمل بالون را برای ایشان انجام می‌دهند.
دکتر عباسی به دلیل فشارهای ناشی از احیا و انتقال زن بیمار دچار حمله قلبی شده و پس از انجام آنژیوگرافی اکنون در بیمارستان قلب بوشهر بستری می‌باشد.
وی اصالتاً برازجانی و متخصص جراح عمومی است که اکنون در آذربایجان غربی ساکن و مشغول به کار می‌باشد و ۶ سال سابقه خدمت در بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان را در کارنامه خود دارد، وی به دلیل عضویت در هیأت کوهنوردی در زمان سفر به دشتستان به کوه می‌رفته است.
دکتر حسن عباسی عطیبه در پایان گفت: از کادر حرفه‌ای و پرتلاش بیمارستان قلب بوشهر به سبب رفتار بسیار خوب و خدمات‌دهی و امکانات مطلوبی که برای بیمار فراهم می‌کنند تشکر می‌کنم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی