پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

با همت شهرداری و همکاری مراکز پیش دبستانی شهر آب پخش؛ عصر پنج شنبه،جشنواره بزرگ دوستی با طبیعت در پارک خضراء برگزار شد.

این مراسم با حضور گسترده مردم  و مسئولان بخش و شهر همراه بود و گروه موسیقی چکاوک از شهر برازجان،طنازان برجسته آب پخشی آقایان عبدالحسین شریفی و محمد یزدان پناه و فرخنده تمیمی به اجرای برنامه پرداختند.

تهیه کننده این برنامه بهزاد بویری و اجرای آن بر عهده رضا وطنخواه از شهر سعدآباد بود.

شهردار آب پخش در این مراسم با تبریک روز درختکاری اظهار داشت:ما با هم در روز درختکاری قرار سبز می گذاریم و همدیگر را به کاشت و حفظ این موجود زیبای خداوندی سفارش می کنیم. 

وی افزود:این قامت بلند و باشکوه، طلای سبزی است که زیستن، شکوفایی، حرکت و پویایی را به ما می فهماند. خداوند این موجود سبز و بابرکت را مایه عبرت، حکمت و قدرت خویش قرار داده است.

اعظم صمصامی بیان داشت:انسان ها برای حیات، به آب و خاک و هوا احتیاج دارند. درختان و پوشش گیاهی سطح زمین، توازن را در دما و آب و هوای جهان به وجود می آورند و اکسیژن مورد نیاز جهان را تولید می کنند. با روند افزایش تخریب جنگل ها، هرگز نخواهیم دانست چند نوع گیاه مفید را از دست می دهیم.

شهردار آب پخش ابراز داشت:ما در مجموعه شهرداری آب پخش،تمام تلاشمان ایجاد فضایی شاد و بانشاط برای شهروندان است و در این راستا واحدهای مختلف شهرداری و بخصوص واحد فضای سبز،تلاش چشمگیری در راستای سبز نمودن فضای شهر داشته و انشالله برنامه های خوبی برای گسترش فضای سبز در شهر داریم.

وی افزود:دعوت می کنم از شهروندان عزیز و نجیب آب پخشی که در راه رسیدن به اهدافمان در ساختن شهری زیبا ما را یاری کنند.

شهردار آب پخش تصریح کرد:در چرخه طبیعت، درخت نقش مهمی ایفا می کند. همچنین در زندگی انسان و حیوان نیز تأثیر زیادی دارد و استفاده مناسب از جنگل، باعث حفظ و نگهداری آن می شود. پاکیزگی هوا، زیبایی محیط زندگی، حفظ و تولید خاک و چوب، جلوگیری از بلایای طبیعی، کنترل آب های زیرزمینی و...، همه به وجود درخت و جنگل بستگی دارد. به همان میزان که از طبیعت، جنگل و درختان بهره می گیریم، باید در حفظ، کاشت و داشت آن هم کوشا باشیم.

همچنین مهندس محمدی رئیس منابع طبیعی دشتستان نیز در این مراسم در مورد اهمیت درخت و درختکاری مطالبی ایراد نمودند.

در پایان مراسم مراکز پیش دبستانی شهر با همراهی  مردم و مسئولان  با حضور در قطعه دوستداران طبیعت که در پارک خضرا توسط واحد فضای سبز آماده شده بود اقدام به کاشت درخت نمودند.

همچنین در این مراسم از احمد رودحله پور هنرمند نوجوان آب پخشی که توانسته بود سه سال متوالی رتبه برتر منطقه در رشته طراحی را کسب نماید تقدیر شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی