پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

به گزارش سفیر جنوب به نقل از مهر، حمیدرضا کشفی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از تاسیسات آب شیرین‌کن استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تامین آب مورد نیاز مردم در نقاط مختلف کشور تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اهالی استان بوشهر در تابستان امسال مشکلات و سختی‌های زیادی را در زمینه تامین آب متحمل شدند، اضافه کرد: بحران آب با تلاش آبفای استان بوشهر مقداری کاهش یافت.

بسته جدید تامین آب آشامیدنی برای تابستان آینده تدوین شد

معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اجرای برنامه‌های عملیاتی با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و افزود: بسته جدید تامین آب آشامیدنی برای تابستان سال آینده با عنوان «عبور از بحران ۹۸» تدوین شده است.

توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها

وی با اشاره به انجام مطالعات آب شیرین‌کن در نقاط مختلف شهری و روستایی نقاط ساحلی استان بوشهر بیان کرد: با مشارکت بخش خصوصی تلاش می‌شود که شاهد توسعه زیرساخت‌های شیرین‌سازی و نمک‌زدایی آب برای تامین آب مورد نیاز باشیم.

کشفی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اضافه شدن ۸۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تولید آب از سیستم‌های آب شیرین‌کن استان بوشهر خاطرنشان کرد: مشکلات تامین ارز مورد نیاز برای خرید تجهیزات آب‌شیرین‌کن باعث مقداری کندی در این زمینه شده است.

وی از ایجاد ۳۰ درصد آب شیرین‌کن‌های کشور در استان بوشهر خبر داد و گفت: طرح تولید ۴۱۰ هزار متر مکعب آب در شبانه‌روز از آب‌شیرین‌کن‌ها در کشور تدوین شده که اکنون ۲۱۰ میلیون متر مکعب تولید را داریم.

۶۰۰ میلیارد تومان برای خرید آب شیرین

معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: امسال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن‌ها اختصاص یافته که سال آینده به ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی از تولید ۶۰۰ هزار مترمکعب آب در شبانه روز از طریق نمک‌زدایی در کشور تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و اضافه کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر محل اجرای طرح‌های مختلف آب‌شیرین‌کن خواهند بود.

کشفی از افزایش ظرفیت تولید آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار متر مکعبی بوشهر به ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر با سرمایه‌گذار بخش خصوصی به زودی اجرایی می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی