پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از آغاز آبیاری نخیلات شبکه آبپخش پس از برداشت محصول از 28 آذر ماه خبر داد.

به گزارش سفیر جنوب؛سید مهدی موسوی با اعلام این خبر اظهار داشت:علت به تعویق افتادن آبیاری پس از برداشت محصول نخیلات در سال زراعی جاری،بارندگی های به موقع و خوب فصل پائیز می باشد که با نزول رحمت الهی خاک زراعی منطقه به حالت اشباع و نیمه اشباعی رسید و این امر کمک شایان توجهی در آبیاری نخیلات بوده است.

وی ابراز داشت ، حجم آب مناسبی از سد رییسعلی دلواری جهت   این دوره آبیاری تخصیص یافته و در ابتدای ورودی کانال اصلی ٦٠٠٠لیتر در ثانیه ورودی شبکه را شاهد خواهیم بود ، آبیاری نخیلات نیز بر اساس هر یکصد اصله نخل 4 ساعت و با دبی 150 لیتر در ثانیه صورت می گیرد.

مهندس موسوی افزود:کانال های درجه 3 و درجه 4 باید توسط باغداران لایروبی گردد تا راندمان انتقال آب افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر تصریح کرد: میزان آب تخصیصی فقط جهت آبیاری نخیلات مجاز می باشد و نخیلات غیر مجاز حق براشت آب از کانال را ندارند.

مهندس موسوی خاطرنشان کرد:باغداران عزیز توجه داشته باشند چون خاک مرطوب است و رطوبت کافی در خاک وجود دارد هنگام آبدهی نخیلات خود با مامورین آبیاری همکاری نموده و عمق آبیاری را در نظر گرفته و نسبت به رعایت اصول صرفه جویی اقدام نمایند.

وی افزود:در صورت رعایت استفاده بهینه از آب از سوی کشاورزان،باقیمانده آب در فصل بسیار گرم تابستان لحاظ می شود .

موسوی ابراز داشت: کشاورزان عزیز با توجه به فصل گرده افشانی اواخر بهمن و اوایل اسفند،تلاش کنند هر چه زودتر دوره آبیاری نخیلات به اتمام برسد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی