پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

مراسم تجلیل از نویسندگان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی شهر آب پخش توسط شهرداری و با همکاری کتابخانه عمومی آب پخش برگزار شد.

به گزارش سفیر جنوب؛ این مراسم عصر دوشنبه با حضور مسئولان،نویسندگان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در سالن اجتماعات شهید روا آب پخش برگزار شد.


حجت‌الاسلام خداداد رضایی امام جمعه آب‌پخش نیز در این نشست اظهار داشت: مطالعه و کتابخوانی باعث توسعه و پیشرفت جامعه می‌شود و باید برای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش شود.

وی خواستار پرداخت سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها شد و بیان کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان و توجه مدیرکل کتابخانه‌های استان شاهد رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی آبپخش باشیم.

شهردار آب‌پخش نیز در این مراسم اظهار داشت: ترویج فرهنگ مطالعه در سطح شهر آب پخش را به صورت جدی پیگیری می‌کنم و هر کمکی که در این زمینه لازم باشد را دریغ نمی‌کنیم.

اعظم صمصامی از آب‌پخش به عنوان شهری فرهنگی و علمی یاد کرد و افزود: آب‌پخش دارای نویسندگان متعدد و بزرگی است که کتاب‌های بسیار خوبی را تالیف کرده و از خود به یادگار گذاشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد:امروز از 23 نویسنده و 5 فعال عرصه کتابخوانی تجلیل می کنیم ولی من معتقدم باید از همه مردم آب پخش تجلیل شود چون مردمانی بافرهنگ و فرهنگ دوست هستند.

شهردار آب پخش تصریح کرد:تلاشم این است که در کنار فعالیتهای عمرانی،فرهنگ و هنر و ورزش را نیز مورد توجه داشته باشم و انشالله با همکاری اعضای محترم شورا در این راستا با جدیت گام بر می دارم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر نیز در این مراسم اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ضرورتی انکارناپذیر است که باید در این مسیر حرکت شود.

سید علی هاشمی خواستار همکاری و تلاش همگانی برای ترویج فرهنگ مطالعه شد و اضافه کرد: دستیابی به توسعه و پیشرفت در هر جامعه‌ای نیازمند تقویت کتاب‌خوانی است و باید با اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع در این زمینه تلاش شود.

وی تصریح کرد: در استان بوشهر در کنار اقداماتی که برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی صورت گرفته است، توسعه زیرساخت‌ها را نیز در دستور کار داریم تا وضعیت کتابخانه‌ها به شرایط استاندارد و مورد نیاز برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: در استان بوشهر ۶۴ کتابخانه عمومی و ۱۴ کتابخانه مشارکتی فعال است و ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

علی دهقان مدیر کتابخانه عمومی آب‌پخش نیز در گفتگو با سفیر جنوب اظهار داشت: در مراسم امروز که به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی و توسط شهرداری و با همکاری کتابخانه عمومی  برگزار شد از نویسندگان و کتابخوانان برتر آب‌پخش تجلیل شد.

وی بیان کرد: ۲۳ نویسنده شهر آب‌پخش که دارای ۸۰ اثر هستند در این مراسم تجلیل شدند و از شش کتاب‌خوان برتر که دو نفر خردسال، دو نفر کودک و یک نوجوان و یک بزرگسال بودند نیز تجلیل شد.

اسامی نویسندگان و فعالان عرصه کتاب آب پخش بدین شرح است:

صفر حاجب

عبدالکریم رستگار

مجید رضایی

دکتر عبدالله رضایی

دکتر عبدالرضا عربزاده

دکتر احمد عربزاده

دکتر عبدالمجید قمیصی

دکتر نصرالله شفیعی

دکتر کاوه عباسی

دکتر مهدی محمدصالحی

دکتر فرح عباسی

دکتر محمدباقر نگهبان

دکتر کریم حیاتی

مهندس فرشاد درگاهی

مهندس علی کشتکار

حاج سید باقر موسوی

خداداد رضایی

یوسف خلیفه

مصطفی شهریاری

بهرام شفیعی

غلامرضا وفایی

محمد حاجی زاده

فتح الله قاسمی 

و فعالان عرصه کتابخوانی:

خردسال،هاجر کشاورز،ابوالفضل بناری


کودک ، حدیث رضایی،مهدی غلامپور


نوجوان، حوریا رضایی


بزرگسال ،سکینه زکی


مروج برتر کتابخوانی،کریم محمدی،نانوای آبپخشی


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی