پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

به گزارش سفیر جنوب به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش، اکرم پاپری رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آبپخش  در این مراسم اظهار داشت:پدافند غیرعامل نقش مهمی در دنیای امروز دارد و دانش اموزان و مردم باید با این مهم آشنایی داشته باشند.

پاپری افزود:با توجه به استقلال کشور و دسیسه های دشمنان این نظام همه باید پدافند غیرعامل را مد نظر داشته و با شیوه های آن آشنا باشند.

وی افزود :آموزش های مستمر و مانورها نقش مهمی در کاهش آسیب ها در زمان حوادث دارند.

 پاپری  با تاکید بر نقش آموزش در پدافند غیرعامل گفت: آموزش های مستمر، به کارگیری تمهیدات و ملاحظات پدافند غیرعامل علاوه برکاهش شدید هزینه ها، موجب افزایش کارآیی و دفاع معقول در زمان نیاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه خانواده آموزش و پرورش جامعه هدف دشمن برای تغییر در فرهنگ هر کشوری محسوب می شود گفت: اجرای درست و علمی برنامه های پدافند غیرعامل از مؤثرترین و بهترین روش‌های دفاع در مقابل تهدیدات دشمن است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش تصریح کرد: آشنا سازی دانش ‌آموزان، فرهنگیان و اولیا از اهداف اجرای برنامه‌های پدافند غیر عامل در آموزش و پرورش منطقه آب پخش است.

 پاپری با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل، اطلاع‌رسانی، آموزش و برگزاری رزمایش آمادگی را بسیار موثر دانست و افزود: تلاش مجموعه آموزش و پرورش منطقه  بر این است که برنامه های پدافند غیر عامل فقط محدود به این هفته نباشد و در طول سال در راستای آشنایی دانش آموزان فعالیت های مختلفی در مدارس در این زمینه صورت گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش بیان داشت : اهمیت پدافند غیر عامل در پیشگیری از وارد شدن خسارات و آسیب ها در زمان بروز اتفاقات و حوادث غیر مترقبه و همچنین دفاع در مقابل حملات دشمن به تاسیسات و اماکن حیاتی کشور تا آن اندازه مهم است که باید با فرهنگ سازی در مدارس و ارایه آموزش های متناسب با موارد و مفاهیم پدافند غیر عامل کشور را در مقابل هرگونه خطر احتمالی بسیج کرد.

از ششم تا 12 آبان به نام هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است .

این مراسم با حضوررئیس اداره آموزش و پرورش منطقه خانم اکرم پاپری ، علی صمصامی معاون پرورشی و تربیت بدنی ،سرهنگ پاسدارامید محمدی فرمانده حوزه مقاومت شهید دستغیب ، سروان پاسدار علی باقری فرمانده حوزه دانش آموزی شهید فهمیده ,سرگرد پاسدارصابر مسئول آموزش سپاه جوادالائمه شهرستان دشتستان ،آقایان فرخ عباسی رئیس شورای اسلامی شهر آب پخش ومحمد باقرترخان مسئول بهداری سپاه شهرستان دشتستان،فرهنگیان و دانش آموزان اجرا شد و خانم اکرم پاپری رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه و جناب سرگرد پاسدار صابر  نیز در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل صحبت کردند.

در این مراسم دانش آموزان با شیوه ها و روش های و مزایای پدافند غیرعامل آشنا شدند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی