پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، در زمینه کنترل قاچاق کالا در حوزه سلامت محور، رتبه برتر کشوری را کسب کرد و با دارا بودن پیشرفته ترین آزمایشگاه کنترل مواد غذایی از نظر میزان استفاده سموم دفع آفات نباتی و کودهای شیمیایی، نیز حائز رتبه سوم کشور شدیم.
نتیجه تصویری برای دکتر یحیی رضایی

به گزارش سفیر جنوب؛ دکتر یحیی رضایی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان دشتستان با تبریک روز جهانی غذا اظهار داشت:غذا، نقش مهمی در سلامت جامعه دارد و علاوه بر حوزه سلامت، در حوزه های دیگر اجتماعی، نظیر اقتصادی و سیاسی نیز دارای اهمیت است.
وی افزود: جامعه سالم، اقتصاد پویا و در نتیجه ،اقتصاد پویا نیز قدرت چانه زنی سیاسی را افزایش می دهد و اینجاست که به اهمیت غذای سالم در رشد و توسعه یک کشور و جامعه پی می بریم.
دکتر رضایی بیان داشت: بسیاری از بیماری های نوپدید مثل سرطان بخاطر مصرف غذای ناسالم است و بسیاری از بیماریها مثل قندخون،فشار خون و چربی خون را می توان بوسیله مصرف غذای سالم درمان کرد.
وی خاطرنشان کرد: البته مصرف غذای ناسالم تنها دلیل ابتلا به بیماری های نوپدید مثل سرطان نیست بلکه از مهمترین دلایل است و باید به سمت مصرف غذای سالم برویم.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد:مصرف غذای سالم در پیشگیری از انواع بیماریها نقش مهمی دارد و عدم ابتلا به اکثر بیماریها با مصرف غذای سالم و بهداشتی محقق می شود.
دکتر رضایی با اشاره به شعار سال سازمان فائو ابراز داشت:بیش از 900 میلیون نفر در جهان دچار سوء تغذیه و گرسنگی هستند و تلفاتی که سالانه بخاطر گرسنگی در جهان داریم از تلفات برخی بیماریها مثل سل و امثالهم بیشتر است.
وی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی اقداماتی برای مقابله با گرسنگی و سوء تغذیه صورت گرفته که می توان به نقش سازمانهای حمایتی در این زمینه اشاره کرد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از کسب عنوان برتر کشوری در زمینه کنترل قاچاق کالا در حوزه سلامت محور خبر داد و افزود:خوشبختانه در سالهای گذشته، اقدامات خوبی صورت گرفته و با حساسیت دنبال شده و نتایج خوبی در بر داشته است و انشالله با جدیت ادامه خواهد یافت.
دکتر رضایی ابراز داشت: در زمینه اندازه گیری سموم دفع آفات نباتی در مواد غذایی مورد استفاده مردم نیز با دارا بودن یکی از پیشرفته ترین آزمایشگاه های کشور،پیشرفت های خوبی داشته ایم و در میان 58 دانشگاه کشور، رتبه سوم را کسب کردیم.
وی تصریح کرد:طبق برنامه سازمان غذا و دارو، به صورت مستمر بر میزان استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در تولید مواد غذایی نظارت داریم و باید عرض کنم که خوشبختانه نتایج آزمایشات ما نشانگر عدم تاثیر گذاری زیاد این سموم بر امنیت مواد غذایی است و بیشتر محصولات استان ارگانیک هستند.
مسئول اداره نظارت بر مواد غذایی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: اداره نظارت بر مواد غذایی استان به صورت مستمر بر تولید و عرضه مواد غذایی نظارت دارد.
خانم مهندس صدری افزود:نمونه برداری از مواد غذایی بصورت نامحسوس در سطح فروشگاه های عرضه مواد غذایی و غیره انجام می شود و گزارشات نیز به مراجع ذیربط ارسال می گردد.
وی خاطرنشان کرد:در نمونه برداری های انجام شده تنها 5 درصد عدم انطباق در تولید و عرضه مشاهده شده که قابل توجه نیست و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی