پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

فرماندار دشتستان گفت: آموزش های همگانی دانشگاه علوم پزشکی در استفاده از مواد غذایی سالم و پرهیز از غذای ناسالم بیشتر شود و رسانه های گروهی خصوصا دیداری از تبلیغ مواد غذایی ناسالم پرهیز کنند.
نتیجه تصویری برای فرماندار دشتستان؛

به گزارش خبرنگار سفیر جنوب؛ دکتر ارسلان زارع در کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: باید برای کاهش آمار گرسنگان در جهان تلاش شود و سازمانهای بین المللی برنامه های خوبی برای مقابله با گرسنگی و کمتر شدن آمار افراد گرسنه در جهان طراحی و در دست اجرا دارند که امیدواریم با همکاری ملت ها، شاهد تحقق آنها باشیم.
وی افزود: متاسفانه در جامعه شاهد ازدیاد مصرف مواد غذایی هستیم و باید بسمت اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی گام برداریم و فرهنگ مصرف مناسب مواد غذایی در جامعه نهادینه شود.
فرماندار دشتستان بیان داشت: اقداماتی در راستای پسماند و جداسازی زباله های عفونی و غیره در سطح شهرستان انجام شده و شهرداری ها و دهیاری های شهرستان اقداماتی در زمینه پسماند انجام داده اند که امیدوارم با جدیت بیشتری دنبال شود.
دکتر زارع با اشاره به تاثیر رعایت موارد بهداشتی در ارتقای قیمت و بازار مواد غذایی ابراز داشت: سال گذشته بیش از 450 هزار تن محصولات کشاورزی در دشتستان تولید شده که 116 هزار تن آن محصول خرما بود که با رعایت مسائل بهداشتی و اصولی،شاهد ارتقای قیمت خرما بوده ایم.
وی تاکید کرد: میزان کاهش استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی و مواد غذایی اعلام شود و تلاش شود با نظارت دقیق، از مصرف بی رویه آنها در تولید محصولات جلوگیری شود.
فرماندار دشتستان تاثیر آموزش همگانی در حوزه غذای سالم را ضروری دانست و ابراز داشت: آموزش های همگانی دانشگاه علوم پزشکی در استفاده از مواد غذایی سالم و پرهیز از غذای ناسالم بیشتر شود و رسانه های گروهی خصوصا دیداری از تبلیغ مواد غذایی ناسالم پرهیز کنند.
زارع خاطرنشان کرد: برای رسیدن به یک جامعه سالم و پویا، باید فرهنگ مصرف غذای سالم و پرهیز از غذای ناسالم و تحرک و ورزش در جامعه نهادینه شود.
دکتر زارع با اشاره به اهمیت بهداشت روان ابراز داشت:اهتمام به بهداشت روان باید بیشتر شود و در کنار بهداشت جسمی،باید بصورت جدی به آن پرداخته شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی