پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

با همت شهرداری آبپخش و همکاری انجمن نوای دشتستانی، مراسم شب شروه عاشورایی همراه با تجلیل از پیرغلامان حسینی شهر آبپخش در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) محله بهرام آباد شهر آبپخش با استقبال باشکوه عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.


به گزارش سفیر جنوب؛شهردار آبپخش در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار داشت: تسلیت و تعزیت عرض می کنم ایام حزن انگیز ماه صفر را و امیدوارم نام همه ما در دفتر ارادتمندان اباعبدالله الحسین(ع) ثبت شود.


اعظم صمصامی افزود: عشق به امام حسین(ع) عشق به همه آزادگی و انسانیت است و پای گذاشتن در راه و طریق حسینی، اوج دلدادگی و افتخار برای هر انسان آزاده و نیک اندیش است.
صمصامی تصریح کرد:بدرستی که تجلیل از پیشکسوتان و پیرغلامان حسینی،تجلیل از همه فضائل،نیکی ها و خوبی هایی است که باید در جامعه بشری به آنها احترام گذاشت.
شهردار آبپخش بیان داشت:تمامی فضائل و خوبیهایی که با فطرت بشر هماهنگی دارد در وجود امام حسین(ع) خلاصه می شود و به همین دلیل تمام انسانهای جهان از شخصیت آسمانی امام حسین(ع) استقبال می کنند.
صمصامی خاطرنشان کرد: پیرغلامان حسینی، نقش مهمی در معرفی واقعه عاشورا و نهضت حسینی به مردم دارند و بدین سبب شایسته احترام و تقدیرند.
شهردار آبپخش ابراز داشت:شهرداری آب پخش وظیفه خود می داند در کنار فعالیتهای عمرانی، فعالیتهای فرهنگی نیز داشته باشد و در همین راستا و  بمناسبت های مختلف  برنامه هایی اجرا شده است و امشب نیز بمناسبت ایام ماه صفر و عزاداری سالار شهیدان،مراسم شب شروه و تجلیل از پیرغلامان حسینی شهر آب پخش برگزار می شود.
مهندس صمصامی تصریح کرد:اجرای برنامه های فرهنگی، هنری،مذهبی و آئینی موجب پویایی یک شهر می شود و از زمانی که شهردار شده ام همواره بر اجرای کارهای فرهنگی و هنری و آئینی تاکید داشته ام.
شهردار آبپخش تاکید کرد:معتقدم هر کار عمرانی باید یک پیوست فرهنگی نیز داشته باشد یعنی در درکنار هر فعالیت عمران شهری، یک اقدام و فعالیت فرهنگی نیز صورت گیرد و این مورد را با جدیت دنبال می کنم.


وی خاطرنشان کرد: انتظار دارم شهروندان عزیز و نجیب آب پخشی نیز ایده ها و نظرات ارزشمند خود را از ما دریغ نفرمایند و در پیشبرد اهداف عمرانی و فرهنگی یار و همراه شهرداری باشند.
شهردار آبپخش تصریح کرد: اعلام می کنم تا روزی که در شهرداری باشم با تمام توان از فعالیتهای فرهنگی و هنری،تا آنجایی که مقدور باشد حمایت می نمایم .
صمصامی به پیشینه شهر آبپخش اشاره کرده و ابراز داشت: شهر آب پخش از دیرباز در زمینه هنر و هنرمند و اصحاب فرهنگ، در استان و کشور دارای جایگاه خوبی بوده و همه ما باید تلاش کنیم این جایگاه ارتقاء یابد.
وی در پایان از انجمن نوای دشتستانی، هئیت امنا و دست اندرکاران حسینیه حضرت علی اکبر(ع) محله بهرام آباد شهر آبپخش،هیئت های عزاداری شهر آبپخش، اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر در مراسم و عموم شرکت کنندگان قدردانی کرد.
لازم به ذکر است در این مراسم آقایان ماندنی بجلی، محسن سناسیری، محمدحسن آبیار و مرتضی عرب به شروه خوانی پرداختند.
این برنامه با اجرای مجری توانمند دشتستانی، جهانشیر محمودی همراه بود.
همچنین در این مراسم، از آقایان کربلایی عباس حسن پور، احمد نیکخواه، عباس بهرامی، عباس بحرینی، اکبر زنگنه، مصطفی خادمی، سبزعلی محمدزاده، حسن حاجب، عبداله لطیف پور،مرتضی کشتکار،شیخ حسن بحرانی، نورمحمد پی خسته و رسول عربزاده از پیرغلامان حسینی شهر آبپخش تجلیل شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی