پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در فرهنگ ایرانی ارزش دانش گرانقدر پزشکی و فعالیت حرفه ای از ارزش والایی برخوردار است.

Image result for ‫دکتر دارابی بوشهر‬‎

به گزارش سفیر جنوب؛ دکتر حسین دارابی شامگاه سه شنبه در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: در متن فرهنگ و حیات اجتماعی مردمان این مرزوبوم نیز طبیب و طبابت از جایگاه ویژه و اهمیت والایی برخوردار بوده است.

وی بیان داشت: پزشک چنان ارج و قربی دارد که بیماران و دردمندان نه فقط برای جستجوی تسکین و درمان دردهای جسمانی خود، بلکه در مقام مشاوره و راهنمایی در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود به حکیم و طبیب متوسل می گردند چرا که حکیم و طبیب در افق نگاه آنها شخصیتی مبرز و برخوردار از دانش فقهی و پزشکی و آراسته به فضائل والای اخلاقی بوده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ابراز داشت: نماد برجسته و الگوی بارز چنین اندیشوران دلسوز و عالمان فرزانه در تاریخ پرفروغ این سرزمین ، طبیب نامور و نابغه بزرگ ایران زمین ابوعلی سینا می باشد

دکتر دارابی با تبریک روز پزشک اظهار داشت: سعادتی بالاتر از این نیست که پزشک با استعانت از خالق لایزال  الهی درد و الام را از تن و روان بیمار زدوده و صحت و سلامت را به کالبد برمی گرداند و با روحیه انسان‌دوستی و مهرورزی به بیماران ارائه خدمت کرده و دانش گرانبهای خود را برای خدمت به خلق الله بکار می گیرند.

لازم به ذکر است در این مراسم که با حضور اساتید دانشگاه و مسئولین دانشگاه برگزار گردید، 47 نفر از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سوگند یاد کرده و  فارغ التحصیل شدند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی