پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

سفیر جنوب:مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته ی تامین اجتماعی، اظهار داشت: بیمارستان سلمان فارسی با 186 تخت، بیمارستان مهر برازجان با 42  تخت  و بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص) عسلویه با 32 تخت، سه بیمارستان تأمین اجتماعی در استان بوشهر هستند.




دارابی با اشاره به اینکه در استان هفت مرکز درمان سرپایی وجود دارد، افزود: شامل سه پلی کلینیک تخصصی در شهرهای برازجان، کنگان و پلی کلینیک تخصصی مبعث بوشهر که شبانه روزی هست و تقریباً همه متخصص ها فعال هستند و همچنین درمانگاه تخصصی گناوه و سه درمانگاه عمومی در شهرستان دیلم، دیر و جم می باشد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر شاخصهای عملکردی سال 96 در مقایسه با سال 95 را اینگونه عنوان کرد: در سال 96، سه میلیون و 525 هزار و 915 مراجعه سرپایی به درمان مستقیم (ویزیت، مراجعین پاراکلینیک) صورت گرفته است که این آمار نسبت به سال قبل رشد 5 درصدی داشته است و از این تعداد 162 هزار و 693 نفر به پزشکان مراجعه کرده اند که این شاخص در مقایسه با سال قبل 5/7 درصد افزایش داشته است.

وی مراجعه به پزشکان عمومی را یک میلیون و 241 هزار و 829 نفر عنوان کرد و افزود: در این مورد هم درصد رشد 6/7 بوده است.

یلدا دارابی در مراجعه به پزشکان متخصص از رشد 3/9 درصدی خبر داد و همچنین افزود: مراجعین به دندانپزشکی نیز در سال 96، به نسبت سال 95، دارای رشد 3 درصدی بوده است.

دارابی آمار تعداد بستری شدگان در استان را 30 هزار و 473 بیمار اعلام کرد و خاطرنشان ساخت در این مورد 2/8 درصد افزایش نسبت به سال 95 وجود داشته است.



وی همچنین رشد تعداد بستری در بیمارستان سلمان فارسی را 4/70 درصد عنوان کرد و گفت: تعداد اعمال جراحی در سال جاری 34 درصد اعمال جراحی کوچک، 49 درصد اعمال جراحی متوسط و 16 درصد جراحی بزرگ بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر اقداماتی که در پلی کلینیک تخصصی مبعث بوشهر به عنوان بزرگترین مرکز سرپایی در استان بوشهر انجام شده است را اینگونه برشمرد: بازسازی و بهسازی فضای دندانپزشکی، راه اندازی نوبت دهی تلفنی و اینترنتی، راه اندازی کلینیک قلب و دستگاه های اکو و تست ورزش، جذب پزشک متخصص پوست و رادیولوژی و خرید دستگاه سونوگرافی داپلر، افزایش حدود 20 آزمایش علی الخصوص آزمایشات هورمونی با توجه به خرید دستگاه های تمام اتوماتیک در آزمایشگاه و خرید و راه اندازی دستگاه های تمام دیجیتال رادیولوژی جهت بالا بردن کیفیت عکس گرفته شده.

وی همچنین از افزایش 10/77 درصدی تعداد کل تخت های استان نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: اکنون در مراکز بستری، تعداد کل تخت های استان 257 عدد می باشد و ضریب اشغال تخت بیمارستان سلمان فارسی بوشهر که بزرگترین بیمارستان تامین اجتماعی استان می باشد 90 درصد است.

یلدا دارابی، انجام اعمال بزرگ و فوق تخصصی در ارتوپدی مانند تعویض مفصل زانو، تعویض مفصل لگن بصورت کاملاً رایگان برای بیمه شدگان استان و استان های همجوار، اعمال تخصصی جراحی مغز و اعصاب با دارا بودن هشت تخت ICU و انجام اعمال تخصصی و فوق تخصصی در زمینه کلیه و مجاری ادراری و همچنین انجام عمل سنگ شکن بطریق درون اندامی و برون اندامی را از حوزه های عملکردی بیمارستان سلمان فارسی عنوان کرد و افزود:  انجام اعمال تخصصی و فوق تخصصی چشم حدود 3000 عمل در سال و انجام کلیه عمل های تخصصی در زنان و زایمان و دارا بودن زایشگاهی مجهز با قابلیت انجام زایمان بدون درد و زایمان فیزیولوژیک و زایمان در آب و... از دیگر عملکردهای بیمارستان سلمان فارسی است.

وی خاطرنشان ساخت: اقدامات لازم جهت آغاز عملیات اجرایی احداث درمانگاه در خورموج و دلوار که امکانات درمانگاهی نداشته اند، صورت پذیرفته است.

یلدا دارابی همچنین از انجام اقدامات اولیه در پروژه دیلم خبر داد و گفت: در مرحله تغییر کاربری زمین از اداری به درمان هستیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در خصوص اجرای طرح توسعه بیمارستان های کوچک مقیاس مهر برازجان و نبی اکرم(ص) عسلویه افزود: مراحل مقدماتی توسعه این دو مرکز درمانی صورت پذیرفته است و در مرحله طراحی نقشه می باشد. 

وی در پایان گفت:  امید است با این اقدامات شاهد تحول اساسی در حوزه درمان تامین اجتماعی استان باشیم و رضایتمندی هرچه بیشتر هم استانی های عزیز را فراهم آوریم.

اتحاد خبر


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی