پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

سفیر جنوب: چند سالی است که با موضوع کمبود یا بحران آب در ایران روبرو هستیم که علاوه بر کشاورزی، آب شرب مردم را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

از نظر اقلیمی، کشور در یک منطقه خشک قرار گرفته و منابع آب سطحی محدودی دارد. متاسفانه تاکنون برنامه‌ریزی جامعی در مورد مطالعه منابع مختلف آب در کشور نداشته‌ایم، اما دیدگاه برخی از کارشناسان آن است که باید از آب‌های زیر زمینی و همچنین ژرف کشور بهره‌برداری کنیم زیرا در غیراین صورت این آب‌ها از کشور خارج می‌شوند، اما برخی دیگر از آنها هشدار می‌دهند که استفاده زیاد از آ‌ب‌های زیرزمینی و ژرف سبب کاهش منابع آبی تجدیدناپذیر می‌شود و زندگی آیندگان این سرزمین را با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند.


کم شدن بارش ها و نزولات آسمانی، تحلیل رفتن منابع آبی تامین کننده آب شهرستان دشتستان و عدم وجود زیرساختهای مناسب جهت تامین آب شرب مردم در استان بوشهر از علتهای اصلی بحران آب در شهرستان دشتستان محسوب می شود.

شهر آبپخش با بیش از 20 هزار نفر جمعیت و حدود 7 هزار مشترک آبفا، از مناطقی است که در چند سال گذشته بیشترین مشکل را از لحاظ آب شرب در فصل گرم سال در سطح شهرستان داشته است.

علاوه بر دلائل فوق، فرسودگی شبکه آب شرب شهر آبپخش،از مهمترین علت های بحران آب در این شهر است که باعث شده برخی خانواده ها،بیش از 10 روز از دریافت و ذخیره آب محروم شوند.

طبق گفته مسئولان آبفا، بیش از 60 درصد شبکه آب شرب شهر آبپخش فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.

هرچند با تلاش مسئولان بخش، شهرستان و استان اقداماتی در زمینه تعویض لوله ها و اتصالات صورت گرفته ولی کافی نیست و باید نسبت به نوسازی شبکه آب شرب شهر آبپخش اقدامی جدی و اساسی صورت گیرد.

نوسازی شبکه آب شرب شهر آبپخش  میتواند کمک فراوانی به توزیع عادلانه آب و برخورداری همه مردم از نعمت آب شرب کند.

البته با توجه به کمبود آب، استفاده بهینه از منابع آبی باید در سطح خانواده ها نهادینه و از اسراف در مصرف آب پرهیز شود.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی