پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

نشست ستاد مدیریت بحران آب در بخشداری آبپخش برگزار شد.

به گزارش سفیر جنوب؛به منظور بررسی آخرین وضعیت توزیع آب شرب در شهر آبپخش، صبح امروز،نشست ستاد مدیریت بحران آب در بخشداری آبپخش برگزار شد.


بخشدار آبپخش در این نشست با اشاره به مشکلات مردم شهر آبپخش بخاطر کمبود آب شرب اظهار داشت: متاسفانه مردم شهر آبپخش چند سالی است که در فصل گرم سال، با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند.

علی مردانلو بیان داشت: با وجود تلاش های مسئولان اجرایی و  آبفا، برخی مشکلات هنوز پابرجاست و باید برای رفع آنها،اقدامی عاجل و فوری شود.

وی خاطرنشان کرد: 7 هزار و 500 مشترک آبفا در شهر آبپخش وجود دارد و با توجه به گستردگی شهر آبپخش انجام برخی اقدامات برای رفع مشکلات حوزه آب شرب ضرورت دارد.

بخشدار آبپخش ابراز داشت: تخصیص آب از خط آبرسانی کوثر به آبپخش، اضافه کردن تانکرهای آبرسانی برای توزیع آب شرب،نظارت دقیق بر توزیع عادلانه آب در سطح شهرستان از سوی آبفا از جمله اقداماتی است که برای کم شدن مشکلات مردم شهر آبپخش در حوزه آب شرب ضروری است.

مردانلو خاطرنشان کرد: یک تانکر آبرسانی از سوی ستاد مدیریت بحران برای آبرسانی به مردم مشخص شده که توسط نیروی شهرداری آبپخش مشغول آبرسانی به مردم است و انشاالله چند تانکر دیگر نیز از سایر شهرهای استان برای تسریع در عملیات آبرسانی اضافه خواهند شد.

امام جمعه آبپخش نیز در این نشست بر ضرورت توزیع عادلانه آب شرب در سطح شهرستان تاکید کرد.

حجت الاسلام خداداد رضایی افزود: ما منکر کمبود منابع آبی و کاهش ورودی آب نیستیم،بلکه اعتقاد داریم باید آب ورودی به شهرستان به صورت عادلانه در سطح شهرستان توزیع شود.

وی تصریح کرد: شهر آبپخش مشکل زیادی در موضوع آب شرب دارد و مسئولان باید در رفع مشکلات این حوزه اقدامی عاجل نمایند.

شهردار آبپخش نیز در این نشست اظهار داشت: مشکلات آب شرب شهر آبپخش نیاز به مدیریت صحیح منابع آب و توزیع عادلانه آن دارد.

اعظم صمصامی افزود: زیبنده شهروندان آبپخشی نیست که از آبهای ناسالم برای شست و شو در منازل خود استفاده کنند در حالی که با مدیریت صحیح آبفا امکان بهره مندی یکسان مردمان شهرستان از آب شرب ورودی وجود دارد.

صمصامی بیان داشت: شهرداری آبپخش به منظور کمک به شهروندان، توزیع آب شرب بوسیله تانکر را انجام می دهد و راننده شهرداری مشغول این کار است.

شهردار آبپخش تاکید کرد: باید اداره آبفا تحرک بیشتری در مدیریت توریع آب و رفع بحران داشته باشد و همه امکانات خود را برای رفع مشکل آب شرب مردم بسیج نماید.

رئیس شورای شهر آبپخش نیز در این نشست با انتقاد از توزیع ناعادلانه آب شرب در شهرستان اظهار داشت: متاسفانه نظارت دقیقی بر توزیع آب شرب در سطح شهرستان دشتستان وجود ندارد و مدیریت توزیع آب شرب شهرستان نامطلوب است.

فرخ عباسی افزود: روزانه بیش از 5 هزار خانوار آبپخشی با مشکل کمبود آب شرب دست و پنجه نرم می کنند که این وضعیت شایسته مردم نجیب آبپخش نیست .

وی ابراز داشت:در دیداری که با مسئولان آب کشور در تهران داشتیم مشکلات آب شرب آبپخش مطرح و قرار شد منابع آبی لازم برای رفع مشکل آب شرب آبپخش تامین شود و انشااله در پایان هفته جاری یا هفته آینده هیئتی برای بررسی مشکلات شبکه آبرسانی به آبپخش می آیند.

رئیس شورای شهر آبپخش همچنین خواستار اختصاص یکدستگاه خودرو باری و توسعه تجهیزات آبفا آبپخش شد.

عضو شورای شهر آبپخش نیز در این نشست اظهار داشت: طبق قانون، اداره آبفا موظف است آب شرب را به شبکه آبرسانی برساند و در غیر این صورت باید بوسیله تانکر به مردم آبرسانی کند.

حسن صمصامی افزود: متاسفانه تعداد تانکرهای آبرسانی به مردم کم است و باید افزایش یافته و توسط اداره آبفا به مردم آبرسانی شود.

صمصامی تصریح کرد: متاسفانه اداره آبفا آبپخش نسبت به اطلاع رسانی به مردم جهت زمان توزیع آب به شهروندان نیز کوتاهی می کند و لازم است در فضای مجازی اطلاع رسانی را انجام دهد.

وی ابراز داشت: متاسفانه نیروهای آبفا آبپخش بسیار کم است و باید نسبت به افزایش نیروی انسانی این اداره اقدام شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی