پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

با همت شهردار آب پخش، کارگاه آموزشی مشاوره شغلی و سازمانی پرسنل شهرداری آب پخش با حضور خانم دکتر ساناز صالحی برگزار شد.

شهردار آب پخش هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقای سطح آگاهی پرسنل در زمینه های مختلف کاری عنوان کرد و اظهار داشت:امروزه همگان به این واقعیت رسیده اند که مشاوره می تواند نقش مهمی در پشت سر گذاشتن مصائب و مشکلات زندگی ایفا کند و جایگاه مشاور در جامعه کنونی، دارای ارزش و اعتبار خاصی شده است.

مهندس اعظم صمصامی افزود:امروز مشاوره های فردی و گروهی، تاثیر بسزایی در رسیدن به قله های تعالی و پیشرفت داشته و در بسیاری از مواقع سبب آرامش جسمی و روحی فرد یا افراد شده و از بروز بحران ها جلوگیری کرده است.


صمصامی بیان داشت:مشاور می تواند به فرد کمک کند تا بر ترسها، اضطرابها و دلواپسی های خود غلبه کند و بر نقاط مثبت خویش و زندگی تأکید نماید و از توانمندیهای خود در جهت باور نمودن زندگی خود استفاده کند.

وی تاکید کرد:در ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی، تکریم ارباب رجوع و احترام گذاشتن به همکاران، باید در میان پرسنل آن دستگاه نهادینه شود و مشاوره می تواند کمک فراوانی به تحقق این هدف ارزشمند بنماید.

شهردار آب پخش ابراز داشت: معتقدم باید فضای صمیمیت و نشاط روحی بر فضای کاری حاکم شود که از این موضوع هم مردم سود می برند و هم پرسنل آن نهاد یا اداره.

صمصامی خاطرنشان کرد: انشاالله این کلاس ها و کارگاه های آموزشی تداوم خواهد داشت و امیدوارم نیروهای شهرداری از برنامه های این کلاسها استفاده بهینه نمایند.

مدرس این کارگاه آموزشی نیز با اشاره به مشکلات زندگی روزمره و نحوه برخورد با آنها اظهار داشت : زندگی روزمره همه ما انسانها با مشکلات خاص خود گره خورده است و باید یک کارمند تلاش کند مشکلات محل کار خود را به خانه نبرند و بالعکس.

دکتر ساناز صالحی بیان داشت: باید برای موفقیت در کارهای خود، روحیه خودباوری را تقویت  و تلاش کنیم همواره نسبت به حرفه خود اطلاعات جامع و کامل داشته و آخرین آموزشهای مربوطه را کسب کنیم.

صالحی بیان داشت: رعایت احترام ارباب رجوع بر همه پرسنل یک نهاد واجب و لازم است ولی مراجعین محترم هم باید مطالبات و خواسته های خود را طوری مطرح کنند که منطبق بر قوانین مربوط به آن اداره یا نهاد باشد.

این کارشناس روانشناسی ابراز داشت: گشاده رویی و استقبال از مراجعین با روی باز ، مهمترین عامل اعتماد سازی جهت ارباب رجوع است و قطعا پاسخ های ما به آنها تاثیرگذار خواهد بود.

دکتر صالحی پرداختن به روان و روح انسان را ضروری دانست و اظهار داشت: باید در کنار جسم، به روح و روان انسان نیز پرداخته شود چون اگر نپرداختن به جسم، فقط به فرد آسیب می زند ولی اگر به روان انسان پرداخته نشود علاوه بر فرد، خانواده و جامعه نیز آسیب خواهند دید.

وی تصریح کرد: برای آسایش روح و روان باید با دیگران ارتباط موثر برقرار کنیم و همواره آخرین آموزش ها و روش های نوین زندگی را فرا گیریم و در صورت لزوم  از نظر کارشناسان و صاحب نظران استفاده کنیم.

دکتر صالحی خاطرنشان کرد: پرسنل یک اداره یا نهاد باید همواره حامی همدیگر باشند و در انجام امورات با هم تعامل داشته و در صورت نیاز، به عنوان پوششی برای همدیگر عمل نمایند.

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی