پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر از اجرای طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در 23 استان کشور به صورت پایلوت خبر داد.

به گزارش سفیر جنوب؛نشست کارگروه بانوان و خانواده بخش آب پخش صبح امروز با به ریاست مهندس تنگ ارمی بخشدار و با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر و شهردار آب پخش و با موضوع اشتغال خانگی بانوان در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری بوشهر در این نشست،با گرامیداشت 6 مرداد ماه روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای اظهار داشت:کارآفرینی،باعث رونق اشتغال و تولید در جامعه می شود و آحاد جامعه ما باید با آموزش مهارت های لازم،به سمت رونق تولید بروند.

مریم آذرشب از اجرای طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در 23 استان کشور خبر داد و افزود:این طرح به صورت پایلوت در 23 استان کشور برگزار می شود و استان ما نیز از مزایای این طرح برخوردار خواهد شد.

وی ابراز داشت:در این طرح،بسیاری از ملزومات اشتغال زنان سرپرست خانوار مثل آموزش،تسهیلات و غیره دیده شده و اجرای آن باعث تحول در حوزه کار و اشتغال زنان سرپرست خانوار استان خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر تصریح کرد:میانگین کشوری رشد زنان سرپرست خانوار 12/7 می باشد که این نسبت در شهرستان دشتستان 13/7است و تلاش می کنیم در زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار این شهرستان اهتمام ویژه را داشته باشیم.

آذرشب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های بخش آب پخش برای توسعه مشاغل خانگی بانوان ابراز داشت:بخش آب پخش با دارا بودن نخلستان های فراوان و بانوانی پویا و فعال،ظرفیت تبدیل شدن به قطب مشاغل خانگی استان بوشهر را داراست .

وی خاطرنشان کرد:مهمترین منبع درآمدی بانوان از ایجاد و توسعه مشاغل خانگی حاصل می شود و بانوان عزیز باید تلاش کنند با کسب مهارت ها و آموزش های لازم در زمینه توسعه شغل خانگی خود پیشرفت نمایند و ما نیز در استانداری تمام تلاش خود را برای تسهیل نمودن توسعه مشاغل خانگی بانوان انجام خواهیم داد.

آذرشب در رابطه با  بیمه بانوان کارآفرین نیز اظهار داشت:صندوق بیمه روستایی و عشایر و سازمان تامین اجتماعی در زمینه بیمه بانوان کارآفرین فعال هستند و همچنین بانوان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه دائمی مشاغل خانگی که در اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فعال است مراجعه نمایند.

 

بخشدار آب پخش:انقلاب اسلامی،شخصیت و هویت واقعی بانوان مسلمان را به جهانیان نشان داد

مهندس علی تنگ ارمی بخشدار آب پخش نیز در این نشست اظهار داشت:انقلاب اسلامی ایران،شخصیت و هویت واقعی زنان مسلمان را به جهانیان نشان داد و ثابت کرد،بانوان ایران اسلامی با الگو پذیری از شخصیت ممتاز بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه(س) قادرند در انجام سخت ترین کارها موفق و سربلند باشند.

وی افزود:زن،در اندیشه امام راحل از جایگاه رفیعی برخوردار بود و نگاه امروز رهبر انقلاب اسلامی نیز تداوم اندیشه های ناب امام خمینی(ره) در مورد مقام و منزلت زن می باشد.

بخشدار آب پخش بیان داشت:دولت تدبیر و امید در موضوع استفاده بهینه از ظرفیت عظیم بانوان در مناصب مختلف مدیریتی و سطوح مختلف اجتماعی اهتمام ویژه داشته و با نگاه خاص رئیس جمهور محترم در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مهندس تنگ ارمی افزود:در استان بوشهر نیز با اهتمام استاندار محترم،شاهد ارتقای مسئولیت پذیری بانوان در مناصب مدیریتی بالا بوده ایم و قطعا این موضوع در تحقق عدالت اجتماعی کمک شایانی خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در بخش آب پخش با اشاره به موضوع اشتغال بانوان ابراز داشت:خوشبختانه در بخش آب پخش بانوان فعالی وجود دارند که در زمینه کارآفرینی و اشتغال فعال هستند و تعداد آنها بیش از 700 نفر می باشد که با اندکی توجه به آنها قادرند با توسعه شغل خود،به رونق تولید و اشتغال کمک نمایند.

وی خاطرنشان کرد:در چشم انداز 1400 بخش آب پخش،باید بسترهای لازم برای توسعه مشاغل خانگی در سطح روستاها فراهم شده و در هر روستا حداقل 100 نفر در این حوزه فعال باشند که انشالله جهت تحقق این مهم تلاش خواهیم کرد.

 

شهردار آب پخش: طرح خواهر خواندگی آب پخش و شهر زوان هونیان ساحل عاج در حال پیگپری است/از توسعه مشاغل خانگی بانوان در شهر آب پخش حمایت می کنم

 

شهردار آب پخش نیز در این نشست اظهار داشت:توسعه مشاغل خانگی بانوان،علاوه بر سرگرمی و ایجاد درآمد،به بهتر شدن حالات روحی و روانی بانوان نیز کمک می کند.

مهندس اعظم صمصامی افزود:شهر آب پخش با پتانسیل های فراوان در حوزه مشاغل خانگی مرتبط با نخل و خرما می تواند در استان سرآمد باشد و امیدوارم بانوان عزیز با کسب آموزش های لازم در این حوزه،ضمن ایجاد شغل برای خود،نام آبپخش را در سراسر ایران پرآوازه کنند.

وی بیان داشت:بانوان عزیز می توانند در حوزه گل و گیاه نیز فعالیت کنند و ما در شهرداری آب پخش با نگاهی ویژه به این موضوع،نهالستان شهرداری را راه اندازی کردیم و زنان آب پخشی می توانند از این ظرفیت استفاده کنند و گل و گیاه تولیدی آنها را نیز خریداری کرده و در سطح شهر مورد استفاده قرار خواهیم داد.

مهندس صمصامی از پیگیری طرح خواهر خواندگی آب پخش و شهر زوان هونیان کشور افریقایی ساحل عاج خبر داد و افزود:در راستای ارتقای سطح تعاملات اقتصادی و فرهنگی و پس از بررسی های لازم،طرح خواهرخواندگی آب پخش با شهر زوان هونیان ساحل عاج را دنبال کردیم که بحمدلله نتایج خوبی هم حاصل شده و با همکاری خوب وزارت خارجه و استانداری بوشهر،این موضوع در آینده ای نه چندان دور محقق خواهد شد و برکاتی نیز برای آب پخش خواهد داشت.

شهردار آب پخش با اشاره به اقدامات خود در حوزه بانوان ابراز داشت:رایگان نمودن اماکن ورزشی شهرداری برای استفاده بانوان،مساعدت و همکاری با زنان سرپرست خانوار در سطوح مختلف و انشالله کلنگ زنی جاده سلامت در آینده ای نزدیک که می تواند از لحاظ روحی و روانی و سرگرمی به بانوان کمک کند.

وی ابراز امیدواری کرد:با فراهم شدن سازوکارهای قانونی،بازارچه عرضه محصولات مشاغل خانگی بانوان را در شهر آب پخش راه اندازی کند که این امر موجب رونق بازار بانوان کارآفرین خواهد شد.

لازم به ذکر است در این نشست،خانمها فرح عباسی،زهرا بازیار،امینه شمس،راحیل کیانی،رها شبانکاره،امینه یوسفی،خاتون رحمانی و آقای عباس پی خسته در رابطه با توسعه مشاغل خانگی بانوان مطالبی عنوان نمودند.

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی