پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در خصوص سلامت آب برازجان گفت: به منظور سنجش کیفیت آب دو استاندارد وجود داشته که یکی استاندارد حداکثر مجاز(استاندارد بهداشتی) بوده که شاخص های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی در نظر گرفته می شود. 



دکتر ماریا خویش دوست افزود: استاندارد دوم نیز حداکثر مطلوب(زیبا شناختی) بوده اما ملاک ارزیابی آب برای شبکه بهداشت، استاندارد حداکثر مجاز می باشد.

خویش دوست  با اشاره به این که در بحث استاندارد آب، استاندارد حداکثر مجاز اجباری بوده تا مشخص کننده سالم بودن آب باشد، اضافه کرد: آب شهر برازجان استاندارد حداکثر مجاز اجباری را داشته و سالم است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: اگر استاندارد آب شرب از حد استانداردهای مجاز عبور و متغیرهای آب افزایش پیدا کند، بلافاصله شبکه بهداشت باید با فرمانداری، و اداره آب مکاتبه داشته و تا رفع مشکل ، پیگیری لازم  انجام میشود و مردم هیچ گونه نگرانی در خصوص عدم استاندارد آب شرب نداشته باشند.

دکتر خویش دوست ضمن بیان این که استاندارد دوم (حداکثر مطلوب) در هیچ جای دنیا اجباری نبوده، اظهار داشت: بستگی به ذاعقه مردم داشته و با تغییر ضاعقه مردم به دلیل استفاده از آب تصفیه، دیگر آب لوله کشی شهر پذیرفته نمی شود.

وی تصریح کرد: املاح آب تصفیه شده با دستگاه های تصفیه خانگی بسیار کاهش یافته و برای سلامتی مردم در دراز مدت مناسب نیست.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: استفاده از آب تصفیه شده در دراز مدت باعث کاهش کلسیم و منیزیم شده و شاهد افزایش پوکی استخوان و بیماری های قلبی و عروقی خواهیم بود.

خویش دوست افزود: در حال حاظر بهترین پیشنهاد برای استفاده از آب به منظور شرب، مخلوط کردن آب تصفیه شده و آب لوله کشی شهر می باشد.

وی ضمن بیان این که شبکه بهداشت آمادگی پاسخگویی به سوالات مردمی در خصوص وضعیت کیفیت آب را دارد، خاطرنشان کرد: بهترین روش برای سالم سازی آب و مطلوب کردن آن، جوشاندن آب لوله کشی شهری می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی