پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

 به گزارش سفیر جنوب؛در ششمین روز از هفته سلامت؛ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستات دشتستان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر برازجان، ضمن تبریک هفته سلامت و اعیاد شعبانیه  با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: معنی این شعار این است که  باید همه مردم زیر چتر سلامت قرار گیرند و تمام مردم در همه نقاط از خدمات حوزه سلامت برخوردار شوند.

ماریا خویش دوست خاطرنشان کرد:در سال گذشته تلاش کردیم مناطق کمتر برخوردار تحت پوشش خدمات سلامت قرار گیرند و بحمدلله دو بخش ارم و بوشکان با استقرار بیمارستان صحرایی، در زمینه های مختلف از جمله چشم پزشکی و دندانپزشکی تحت پوشش قرار گرفتند و برای انتقال بیماران و مصدومین بخشهای ارم و بوشکان به مراکز درمانی ، ۵ بار  بالگردهای اورژانس استان به این مناطق اعزام شده است.

خویش دوست  افزود: در سال جدید نیز این روند ادامه می یابد و انشالله مناطق کمتر برخوردار، بیشتر مورد اهتمام قرار خواهند گرفت.

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از افتتاح مرکز تخصصی ویژه پزشکان برازجان در هفته دولت سالجاری خبر داد و افزود:  با تخصیص اعتبارات لازم انتظار داریم این پروژه در هفته دولت سالجاری مورد بهره برداری قرار گیرد. و بار مراجعات از بیمارستان شهید گنجی کاسته شود.

وی یکی از مؤلفه های موفقیت جهت تحقق این شعار را همکاری مسئولین از جمله ائمه جمعه و فرمانداری برشمرده و ابراز داشت:جا دارد از حمایت های بی شائبه حجت الاسلام مصلح امام جمعه و دکتر لقمان زاده سرپرست محترم فرمانداری دشتستان تشکر نمایم و باید عرض کنم این دو بزرگوار نهایت همکاری را با مجموعه بهداشت و درمان شهرستان داشته اند.

رییس شبکه بهداشت ودرمان دشتستان تصریح کرد: ما انتظار داریم که هر خانه، یک پایگاه بهداشتی شود و رعایت بهداشت و مراقبت های اولیه بهداشتی از درون خانه شکل بگیرد و مشارکت مردم در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماریها بیشتر شود.

وی ازدواج و زاد و ولد را دو عامل اصلی سلامت خانواده ها دانسته و عنوان داشت: این عوامل تاثیر زیادی در سلامت خانواده ها دارد در حالی که متاسفانه سن ازدواج افزایش یافته و جامعه رو به پیری می رود.

ماریا خویش دوست گفت : مقوله آموزش را از جمله مهمترین اهداف این شبکه در سال جاری است و  در گام اول با جلب اعتماد مردم، باید فرهنگ افزایش زاد و ولد را در جامعه افزایش داده و گامی در جهت جوان سازی آن برداشت.


وی اظهار کرد : متاسفانه افرادی که دچار فشار خون هستند به تغذیه خود اهمیت نمی دهند، این درحالی است که باید با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت  و خانه های بهداشت، تحت مداوا قرار گیرند.

خویش دوست، دیابت را طاعون قرن خطاب کرده و ادامه داد: این بیماران نباید خودسرانه اقدام به خود درمانی نمایند و باید با مشاورین بهداشتی و پزشک متخصص ، داروهای خود را  مصرف نمایند.


وی افزود: در روز شمار هفته سلامت امسال ، امروز را به عنوان سبک زندگی سالم  اختصاص داده اند و  بر اهمیت تغذیه، تحرک در زندگی و ... افراد تأکید می شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ضمن ابراز ناخرسندی از واکنش برخی از اولیاء دانش آموزان در خصوص مراقبت های روانی کودکانشان اظهار داشت: ما باید پیش از بروز هر گونه مشکل برای دانش آموزان، آنان را تحت مراقبت های درمانی قرار دهیم تا ساهد حوادث تلخی نباشیم.


جذب ۲۵ متخصص در سال 97-96


رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان، یکی از موفقیت های این  شبکه را جذب ۲۵ متخصص در سال 97-96 دانسته و اظهار داشت: با توجه به جمعیت بالای این شهرستان، فشار درمانی بر روی بیمارستان شهید گنجی برازجان است.

وی ادامه داد: در سال گذشته هزار و ۵۰۰ سبد غذایی به مادران بی بضاعت اهداء شد.

 افتتاح انجمن خیریه بیمارستان شهید گنجی در هفته آینده نیز از جمله اقدامات بهداشت و درمان است و  بر لزوم حمایت خیرین شهرستان  از این انجمن تاکید کرد.

وی همچنین گفت در حال حاضر ۱۷ دندان پزشک و ۴۰ پزشک در شهر و روستاهای دشتستان مشغول به خدمت رسانی هستند و در سال گذشته ، ۱۴۹ روستای شهرستان  از خدمات دهان و دندان توسط کلینیک سیار دندانپزشکی بهره مند شدند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی